דן בדרום תחבורה (2015) בע”מ, נוסדה בשנת 2015 כחברה לתחבורה ציבורית השייכת לקבוצת “דן”, החברה מונה כ- 500 עובדים אשר מרביתם תושבי היישובים במרחב.
החברה מפעילה מעל- 300 אוטובוסים ב- 130 קווי תחבורה באשכול צפון הנגב, בין היתר באזורים: אשקלון, קריית גת, קריית מלאכי, שדרות, אופקים, נתיבות, להבים, יישובי עוטף עזה, קיבוצים ומושבים בחבל הארץ היפה צפון הנגב.
מאז הקמתה ביצעה החברה שינויים רבים במפת התנועה לאור בקשות התושבים, הרשויות ומשרד התחבורה.
בנוסף תוכננו מחדש מערכי קווים עירוניים, אזוריים ובין עירוניים וזאת בכדי להתאים, לשפר את השירות ולתת מענה מיטבי להסעת תושבי האזור.
>>
חוק שכר שווה 2021
>>
דוח פומבי על פי הוראות סעיף 6ב לחוק שכר שווה לעובדת ולעובד,
תשנ”ו-1996 (להלן: “החוק”) לשנת 2021.
חוק שכר שווה 2021
דוח פומבי לחוק שכר שווה לעובדת ולעובד עודכן בתאריך 02.06.2022
דוח פומבי על פי הוראות סעיף 6ב לחוק שכר שווה לעובדת ולעובד, תשנ”ו-1996 (להלן: “החוק”) לשנת 2021
שם מקום העבודה – דן בדרום תחבורה (2015) בע”מ (להלן: “דן בדרום”)
ענף הפעילות – תחבורה ציבורית.
פילוח לקבוצות
91% מסך העובדים מאוגדים תחת הסכם קיבוצי, כאשר המשמעות הישירה היא ששכר הבסיס של העובדים צמוד לטבלאות שכר ידועות מראש, והימצאותו של העובד על טבלה הינה תולדה של וותק העובד בחברה.
לאחר פילוח העובדים, נוכו קבוצות הומוגניות אשר אינן מכילות עובדים משני המגדרים.
אין בדן בדרום עובדים או עובדות שמשולמת להם/ן השלמה לשכר המינימום.
- אחוז שלילי משמעו פער שכר לטובת גברים
הסברים לפערי שכר בין מגדרים:
- הפער בשכר הקובע לפיצויים נובע משונות הותק בין המגדרים בקבוצה.
- הפער בשכר ברוטו + הפקדות נובע משונות מספר שעות העבודה החודשיות בין המגדרים בקבוצה.
דן באר שבע תחבורה (2016) בע”מ, הינה חברה להסעת המונים בבעלות חברת “נהור” מקבוצת דן, אשר נוסדה בתחילת שנת 2016 במטרה להפעיל את אשכול הקווים העירוניים בעיר באר שבע. בין היתר שותפה החברה להגדרת העיר באר שבע, כמודל לעיר הטכנולוגית הראשונה בישראל.
החברה החלה לפעול בעיר בנובמבר 2016 וזכתה לזיכיון של 12 שנים להפעלת התחבורה הציבורית. בשורות השינוי של החברה התחלקו לשלוש פעימות מרכזיות:
25.11.16 פעימה טכנולוגית אשר שמה דגש על שימוש נרחב באמצעים טכנולוגיים רבים ומגוונים, כגון: פריסת שילוט אלקטרוני בהיקף חסר תקדים, הצבת עמדות תשלום אוטומטיות לטעינת רב קו ברחבי העיר, החלפת תחנות האוטובוס בתחנות חדישות ומוארות, התקנת מצלמות בכל האוטובוסים לביטחון הנוסעים, שילוב מערכות לספירת נוסעים, התקנת מכשירי תיקוף (וולידטורים) המסייעים לעליה מהירה של נוסעים גם מהדלת האחורית, התקנת עמדות מכירה וטעינה אוטומטיות, אינטרנט מהיר וחופשי באמצעות Wifi, שילוב אמצעי הנגשה לנכים הכוללים אינטרקום בין רחבת הנכה ובין הנהג, רמפת נכים מתקדמת, שילוט מתקדם בתוך האוטובוס והצגת מידע לנוחיות הנוסעים כגון: עדכונים שוטפים, רצף התחנות הבאות, קווים המשתלבים במסלול והמרחק עד לתחנה הבאה. מעבר לכך ציידנו את הנהגים שלנו בכלים מרשימים וחדשניים: אבזור האוטובוסים במכשירי ניווט (GPS), מידע על כמות הנוסעים באוטובוס, יכולת שליחת הודעות מסוגים שונים לחדר הבקרה.
03.03.17 פעימת מעבר חופשי המאפשרת מעבר חופשי ללא תשלום נוסף למשך 90 דקות בכל קווי האוטובוס של דן באר שבע, למשתמשי כרטיס הרב קו בלבד. יחד עם זאת, התעדכן מחיר כרטיס הנסיעה ל-4 ש”ח.
02.06.17 פעימת רשת תנועה מעבר לרשת תחבורתית יעילה ומודרנית, אשר תקשר שכונות שונות ברחבי העיר אל נקודות עניין מרכזיות כדוגמת: מוסדות חינוך והשכלה גבוהה, משרדי ממשלה, בית המשפט, בית החולים ומרכזי פנאי ובילוי. כל זאת באמצעות הגדלת מסופי הקצה, תוספת של קווי שירות וחלופות (א’), הגדלת תדירויות הקווים, הגדלת צי האוטובוסים והנהגים, הגדלת מספר התחנות והשילוט הדיגיטלי של מידע בזמן אמת.
נתונים אודות החברה:
-
עמידה בראש טבלת הביצועים של משרד התחבורה עם 99.8 % ביצוע של נסיעות • 184 אוטובוסים – גידול של 55%• 2,900 נסיעות ביום- גידול של 50%• כ-300 נהגים- גידול של 95% • החברה מבצעת כ-25 אלף ק”מ ביום בממוצע• החברה מסיעה כ-80 אלף נוסעים ביום בממוצע • 290 שלטי זמן אמת בתחנות האוטובוס • 299 סככות חדשות המאפשרות נגישות, הגנה מפני נזקי מזג האוויר ופועלות על ידי תאורה סולארית.